مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحان‌های پایان سال دبیرستانی‌ها و همچنین جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش‌آموزان دبیرستانی توضیح داد.

امتحان نهایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دبیرستانی‌ها گفت: آیین‌نامه‌های مربوطه تکلیف را مشخص کرده‌اند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم مطابق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش حضوری خواهد بود که البته الزام به دریافت تاییدیه ستاد ملی کرونا هم وجود دارد.

وی افزود: در بقیه پایه‌ها با مرجعیت معلم و به تشخیص وی با توجه به ارزشیابی تکوینی که در طول سال انجام شده و همچنین استفاده از روش‌های دیگر نتیجه نهایی هر دانش‌آموز مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قبول نداریم برای یک درس، تنها یک آزمون آنلاین در خرداد برگزار شود و ملاک معلم برای دادن نمره خرداد تنها یک آزمون آنلاین باشد، گفت: معلم از روش‌های مختلف در طول سال برای آموزش و ارزشیابی دانش‌آموزان استفاده کرده که می‌تواند ملاک مهم در ارزشیابی خرداد باشد.

سلطانیان ادامه داد: به عنوان مثال تکالیف دانش‌آموز، پروژه‌ها، تحقیق‌ها و کارهای گروهی تحت عنوان نمره مستمر مدنظر است. معلم می‌تواند بخشی از نمره دانش‌آموز را به آزمون آنلاین اختصاص دهد که اعتبار این آزمون هم باید توسط معلم، مدیر و شورای مدرسه تایید شده باشد.

کد خبر 596524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha